Blik for fremtiden

I vores vision for fremtiden, har vi et langt bedre blik for hverdagen. Og sådan spiller tingene sammen. Visioner som er baseret på floskler og tomme løfter, uden finansiering, giver vi ikke meget for. Vi er lidt gammeldags; vi vil gerne holde fokus på at tjene penge – inden vi giver dem ud.

Og så vil vi gerne have, at Odense skal fungere i hverdagen. Vi ser også gerne, at Odense skal vokse til 225.000 – 250.000 indbyggere inden for de næste 20 år – for vi ved, at en større by giver råd til mere velfærd. Men vi kan ikke nøjes med at drømme. Skal vi have flere indbyggere skal vi have flere byggegrunde, og for at få det skal vi have en bedre infrastruktur, det vil sige nye veje, så det er til at komme frem i byen.

Det kræver også, at vi kan lægge en realistisk investeringsplan for vores offentlige bygninger; så behovet for nye sportshaller og foreningslokaler er dække ind. Og at vi har en vedligeholdelsesplan, så det ikke forfalder igen.

Byen skal også samtidig holdes grøn og gøres klimaneutral.

Og vi vil under ingen omstændigheder gå på kompromis med det nære lokalmiljø og livet som det leves i forstæderne.

Politikerne kan ikke nøjes med at kaste om sig med visioner, uden at komme med et bud på, hvordan hverdagen ser ud for alle os, der bor og lever i vores by. Men det er der desværre mange der gør alligevel.

Det gør Konservative i Odense ikke. Vi har blikket rettet mod fremtiden, men vi kæmper for at det er hverdagen, der skal være den bedste – for os alle!